image

SOLIDARIZARE FARA PRECEDENT IN PRESA DIN ROMANIA

Campania “Doneaza Sange Constant” a determinat mai multe trusturi de presa
sa isi doneze microfoanele pentru o cauza comuna


In prima luna de la lansare, Campania “Doneaza Sange Constant”, initiata de Crucea Rosie Romana, alaturi de Institutul National de Hematologie Transfuzionala „Prof. Dr. C. T. Nicolau“, McCann Worldgroup Romania, McCann PR si UM Romania, a convins jurnalistii mai multor televiziuni importante, posturi de radio si publicatii online sa isi doneze simbolic microfoanele, pentru a atrage atentia ca nevoia de sange in tara noastra este constanta, nu doar atunci cand s e intampla o tragedie nationala.
      
          Lansata oficial pe 28 februarie 2019, avand ca prim partener oficial - PRO TV, prin Stirile din Sport si emisiunea „Vorbeste Lumea”, campania a reunit ulterior nume importante din mass-media romana. Jurnalistii au inteles ca simplul lor gest, de a purta pe microfon mesajul „Doneaza Sange Azi” si denumirile grupelor de sange, poate determina oamenii care ii urmaresc sa devina donatori constanti si sa salveze vieti.
 
        Astfel, ne bucuram sa anuntam ca, in tot acest timp, s-au alaturat campaniei noastre posturile de radio Kiss Fm, Rock Fm, Magic Fm, Radio RFI , televiziunile Digi24, TVR, Antena 1 si platforma online, Pacientul 2.0.

         Posturile de radio Kiss FM, Magic FM, Rock FM si Radio RFI si-au personalizat toate microfoanele din studiouri cu cuburile campaniei Crucii Rosii Romane si si-au indemnat ascultatorii sa doneze sange.

         Digi24 a inlocuit cubul postului cu cel al campaniei „Doneaza Sange Constant”, in toate materialele speciale „Pacient in Romania”. In plus, in cadrul acestor reportaje, reporterul specializat pe sanatate, Carla Tanasie, a transmis pe post indemnul de a dona sange constant.

        Antena 1 a alaturat cubul campaniei de cel al postului, in cadrul unor materiale speciale, difuzate la Observator si a transmis telespectatorilor sai importanta donarii de sange.

        Iar Pacientul 2.0 a purtat cubul personalizat si a dedicat o intreaga emisiune subiectului donarii de sange in Romania.
       
        Si mass media brasoveana s-a alaturat campaniei „Doneaza sange constant”. Simultan Brasov TV, Mix TV, Realitatea de Brasov, Radio Romania Brasov FM, Monitorul Expres, Brasov Metropolitan, Transilvania Expres, Buna Ziua Brasov, La pas prin Brasov, Agerpres si Coronapress  au decis sa personalizeze microfonul, reportofonul sau alte „ustensile” specifice meseriei de jurnalist cu mesajul Crucii Rosii Romane de  promovare a donarii de sange.

          Campania s-a bucurat si de sustinerea individuala a multor persoane publice importante, cum ar fi Andreea Esca, Amalia Enache, Corina Caragea, Monica Dascalu, Pavel Bartos, Horia Brenciu, jurnalistii emisiunii „Romania, te iubesc, de la PRO TV sau jurnalistul Adelin Petrisor. Postarile lor pe conturile personale de social media au mobilizat oamenii, iar acestia au mers la centrele de transfuzie si au donat sange.

         In urma apelului facut in cadrul campaniei noastre de catre reporterul Stirilor PRO TV, Ramona Pauleanu, 500 de studenti ai Academiei de Politie „Alexandru Ioan Cuza” din Bucuresti au donat sange.     

“Suntem recunoscatori pentru toata aceasta solidarizare fara precedent in presa din Romania, intr-un context de normalitate, fara ca la mijloc sa fie o tragedie, subiect de breaking news. In continuare ne propunem sa desfasuram aceasta campanie pe termen lung si sa schimbam comportamentul si mentalitatea romanilor, in ceea ce priveste donarea de sange. Speram ca mesajul sa fie inteles de cat mai multi jurnalisti si ii asteptam si pe ceilalti sa ni se alature.”-  Iuliana Tudor, Ambasador Crucea Rosie Romana.
     
        Printr-o simpla donare de sange, pot fi salvate 3 vieti. Iar la fiecare 3 secunde, un roman trebuie sa primeasca sange. Din pacate, sub 2% dintre romani doneaza sange, in timp ce media europeana este de 6%.  

Ultimile stiri