Campania „The Empty Shop” a strans 60,7 tone de haine, donate de peste 8.600 de persoane care au trecut pragul Promenada mall, initiatorul proiectului
• 322 de kilograme sunt reprezentate de haine noi
• 56,2 tone de articole vestimentare au ajuns deja prin intermediul Crucii Rosii Romane la peste 4700 de persoane din zone sarace, predominant din mediul rural, familii cu multi copii, lipsite de posibilitati financiare, familii monoparentale, persoane varstnice cu pensii mici, persoane cu afectiuni medicale, copii din centre de plasament, oameni ai strazii, copii abandonati, din 10 judete din Romania
A doua editie „The Empty Shop”, campanie initiata de Promenada in parteneriat cu Unilever (OMO, Cocolino) si Crucea Rosie Romana, a reusit sa colecteze o cantitate record de articole vestimentare pentru Bucuresti de 60,7 tone. Proiectul The Empty Shop, menit sa schimbe vieti si sa ajute persoanele in nevoie prin donarea de haine, a implicat peste 8.600 de locuitori ai Bucurestiului si vizitatori ai centrului comercial Promenada.
OMO si Coccolino, partenerii campaniei, s-au ocupat de spalarea, improspatarea si igienizarea hainelor, astfel incat acestea sa ajunga in conditii excelente la beneficiari. Impresionant este si faptul ca, din intreaga cantitate, 322 de kilograme sunt reprezentate de haine noi, cu eticheta.
Numeroase persoane publice s-au implicat in proiect, prin donatii si mesaje de sustinere, precum Amalia Enache, Vladimir Draghia si Alice Cavaleru, Irina Fodor, Ioana Chicet-Macoveiciuc (Printesa Urbana), Alex Zamfir (Celmaibuntata.ro), Gabriela Atanasov (SweetPaprika.ro) si multi altii.
Singurul magazin cu rafturi goale a tinut usile deschise timp de aproximativ o luna, din 24 aprilie pana in 19 mai, in Promenada. Magazinul faptelor bune a atras zilnic aproximativ 300 de vizitatori, care au venit si au donat cu scopul de a-i ajuta pe cei care au mai putin decat ei, cu speranta ca vor ajuta persoane din zone sarace si vor contribui la reducerea abandonului scolar.
In prezent, ultima etapa a fost finalizata, ceea ce inseamna ca hainele sortate, curatate si igienizate cu ajutorul OMO si Coccolino au fost livrate catre beneficiarii selectati, prin intermediul celor 50 de voluntari si 20 de angajati de la Crucea Rosie Romana care s-au implicat in campanie. Astfel, au fost livrate 56,2 tone de articole de imbracaminte catre aproximativ 1177 de familii, insumand peste 4700 de persoane din 10 judete (Bucuresti, Bacau, Calarasi, Dambovita, Ialomita, Ilfov, Giurgiu, Prahova, Vaslui). De asemenea, in cadrul primelor etape s-au alaturat initiativei si cei de la Club Off-Road Bucuresti (CORB), alaturi de Roxana Ciuhulescu, care au dus 900 de kg de haine, in judetul Buzau, in sate accesibile numai cu masini de teren. 1800 kg au fost distribuite prin intermediul filialei de Crucea Rosie Prahova in Comuna Berceni, Sat Catunu afectat de inundatii. Au fost 91 de familii beneficiare, aproximativ 200 de persoane.
“Consideram esential rolul companiilor in a sustine valori frumoase, un stil de viata durabil si un viitor sustenabil. Doar prin implicare activa putem creste o generatie puternica si libera, de aceea ne-am bucurat sa devenim partenerii acestui proiect, prin intermediul OMO si Coccolino. OMO crede in Puterea Jocului, pentru a creste generatii de copii curajosi, increzatori, independenti, care invata sa daruiasca pentru a deveni adulti empatici si generosi. Prin implicarea noastra, transmitem mai departe dorinta de a ajuta si de a oferi. Multumim miilor de persoane care au oferit mai departe lectia generozitatii si au decis sa doneze pentru a schimba vieti!”, a declarat Irina Urechean, Senior Marketing Category Manager Fabric Solutions & Fabric Sensations, Unilever South Central Europe.
Cateva concluzii in urma acestei colecte:
• Cele mai donate articole vestimentare au fost hainele pentru copii si adolescenti
• Hainele donate au fost potrivite pentru toate sezoanele: dar au predominat articolele de primavara / toamna (pantaloni, jachete, paltoane etc)
• In acest an au fost donate 322 de kilograme de haine noi, cu eticheta.