Federatia Romana de Fotbal este prima institutie sportiva care se alatura campaniei „Doneaza Sange Constant”, initiata de Crucea Rosie Romana, cu scopul de a atrage atentia publicului ca nevoia de sange este constanta.
Astfel, Federatia Romana de Fotbal a acceptat sa isi doneze simbolic microfoanele FRF TV si sa poarte cubul de microfon al campaniei, cu indemnul „Doneaza Sange Azi” si cu denumiri ale grupelor de sange, la fel cum au facut-o in ultimele luni 12 posturi nationale de televiziune si radio.
Cubul campaniei va fi folosit la interviurile pe care reporterii FRF TV le vor avea cu jucatorii primei nationale de fotbal a Romaniei cu ocazia partidelor cu Norvegia si Malta, devenind astfel o voce importanta pentru oamenii ale caror vieti depind de o tranfuzie sanguina.
Federatia Romana de Fotbal face apel la fanii echipei nationale sa mearga in centrele de transfuzie si sa doneze sange constant, pentru ca printr-o simpla donare pot fi salvate 3 vieti. Iar la fiecare 3 secunde, un roman trebuie sa primeasca sange. Din pacate, sub 2% dintre romani doneaza sange, in timp ce media europeana este de 6%.
Campania „Doneaza Sange Constant” a fost lansata la sfarsitul lunii februarie 2019 de catre Crucea Rosie Romana si Institutul National de Hematologie Transfuzionala, alaturi de agentiile McCann Worldgroup Romania si McCannPR, reusind de atunci si pana in prezent sa transforme subiectul donarii de sange intr-o aparitie constanta la cele mai importante posturi de tv si radio.
PRO TV, DIGI24 TV, TVR, Romania TV, Kiss FM sau Rock FM sunt doar cativa dintre partenerii constanti ai campaniei, care au acceptat sa isi doneze simbolic microfoanele.
Campania se va desfasura in continuare, pe termen lung, incercand astfel sa determine romanii sa mearga o data la cateva luni sa doneze sange.