In luna martie, 8 122 de familii nevoiase din tara vor beneficia de pachete cu produse de igiena. Actiunea face parte din campania nationala de informare si de constientizare a populatiei, in vederea limitarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2 implementata de Crucea Rosie Romana cu sprijinul financiar al organizatiei United States Agency for International Development (USAID), prin intermediul apelului global al Federatiei Internationale de Cruce Rosie si Semiluna Rosie (IFRC).
Fiecare pachet cu produse de igiena contine detergent, sapun, hartie igienica, aparate de ras, pasta si periuta de dinti, detergent de vase, dezinfectant universal, produse pentru igiena personala. Pachetele vor fi distribuite de voluntarii Crucii Rosii Romane direct la domiciliul beneficiarilor, persoane nevoiase, familii cu multi copii, persoane in varsta cu venituri foarte mici, persoane care locuiesc in zone rurale sarace sau izolate.
In perioada octombrie 2020 – februarie 2021, 470 voluntari de Cruce Rosie din toata tara, instruiti prin sesiuni speciale de informare, s-au deplasat in 560 de localitati in special din mediul rural sau in comunitati aflate in risc de infectare, unde au discutat cu 124 707 de adulti despre preventia imbolnavirii cu virusul SARS-CoV-2 si au oferit sfaturi despre efectele psihologice ale pandemiei, despre reducerea stigmatizarii asociate cu boala COVID-19 si despre modalitatile de reducere a stresului provocat de virus. Tot in aceasta perioada voluntarii, au sustinut pentru 22 137 de elevi, sesiuni de educatie pentru sanatate si suport emotional atat fizic in scoli cat si in sistem online.
In cadrul campaniei au fost distribuite 306 000 fly-ere si 30 450 de afise cu informatii structurate pe categorii de varsta in unitatile scolare, in 751 de comunitati – sate, cartiere marginase, comunitati religioase, companii, platforme industriale, unitati sanitare – si zone cu risc de infectare – piete, targuri, gari etc. In mediul online au fost realizate zeci de materiale de informare care au ajuns la publicul larg.
Un plus al campaniei de informare a fost componenta de feedback comunitar prin care, in functie de nevoile de informare ale populatiei, constatate la nivel local, filialele de Crucea Rosie au adaptat comunicarea punand accent pe aceste nevoi. Una dintre provocarile cel mai des intalnita a fost lipsa produselor de igiena si de curatenie pe care familiile nevoiase sa le foloseasca pentru a se proteja de infectia cu virusul SARS-COV2.
„Igiena corecta reprezinta arma cea mai sigura cu care putem lupta pentru a preveni si limita infectia cu SARS-Cov2. Insa pentru familiile vulnerabile, procurarea produselor de igiena este uneori aproape imposibila. Aceste familii se lupta zilnic pentru a-si acoperi nevoile de baza pentru a supravietui. Distribuindu-le produse de igiena oferim acestora o sansa in plus pentru a se tine departe de virusul SARS-CoV-2”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Rosie Romana.
Pentru publicul general, Campania nationala de informare si constientizare a populatiei in vedere limitarii infectarii cu virusul COVID-19 continua in sistem online si pe retelele de socializare prin publicarea de materiale si prin apelul la respectarea masurilor de protectie si informatii corecte si complete despre vaccinarea anti COVID-19 .